Privacy & Veiligheid

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Doggylicious!

En als je van lange nummers houdt:
Dit is ons KvK-nummer: 52125343
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL002143765B01

Je kunt ons zo bereiken:
Mailen: doggylicious.eerbeek@gmail.com
Bellen: 06-53915987
Schrijven: Oranje Nassauplein 24A, 6961 CJ Eerbeek

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Doggylicious zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen & pre-order
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Inruil & Tweedekans
  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de Doggylicious website
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social media
  • Beveiliging
  • We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, handelsinformatiebureaus, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres. En niet per ongeluk bij de buren de nieuwe loopband van je hond aflevert. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Doggylicious. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Hoe gebruiken we Cookies

Een cookie is een klein (tijdelijke) tekstbestanden voor je pc. Dankzij cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je bij ons terugkomt. Lekker handig! Bovendien helpen ze ons inzien hoe je onze website gebruikt en hoe wij de boel beter en klantvriendelijker kunnen maken. Het moet gezegd worden: we gebruiken ze ook voor marketingdoeleinden.

Daarnaast maken we gebruik van JavaScript. Hiermee kunnen we mooie dingen doen, soms in combinatie met cookies en (web)beacons. Zoals het onthouden van je winkelmandje of het tonen van je eerder bekeken producten.
Als je onze website in volle glorie wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Gelukkig is dat heel makkelijk. Je kan onze cookies op twee manieren accepteren: de cookiemelding die je op je eerste bezoek ziet sluiten of simpelweg verdergaan op de website.
Je kunt onze cookies en JavaScript natuurlijk ook uitschakelen. Houd er dan wel rekening mee dat onze website niet optimaal werkt. Hoe je cookies uit kan schakelen of verwijderen staat hier uitgelegd:

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 5 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je accont. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post of e-mail en we maken het in orde.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je in je account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Coolblue.

Mailen: doggylicious.eerbeek@gmail.com
Schrijven: Oranje Nassauplein 24a, 6961 CJ Eerbeek, t.a.v. Data Protection Officer.

Wanneer je niet tevreden bent over hoe Doggylicious omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.